torsdag 21 oktober 2010

Tuff backe!

I går hade jag vilodag. Egentligen var planen lite längre distans men ryggen kändes inte OK så jag vågade inte. Tillbringade kvällen med en kossa och ett gäng tjejer i stället.

Jag har gått och köpt mig ett par gåstavar. Allt enligt PT'n instruktioner. Kändes märkligt att dra iväg springandes med stavar. Värmde upp länge i dag för att ryggen inte skulle krångla i backen. Det blev 2,5 kilometer, tiden gick otroligt fort då jag hade fullt sjå att hitta tekniken med stavarna. Till slut tyckte jag att det funkade bra, upptäckte att jag sprang lite snabbare med stavar än utan också, bonus.

Kom till backen (tack Mallan för tipset), rejält brant och med gatulysen. 150 meter mätte jag upp i första svängen då jag gick upp med långa steg. Brant och puls redan där. Nästa joggade jag upp utan stavar. Sedan utfallsgång med stavar. Jisses vad det bränner i rumpan! Indianhoppen gav maxpuls på 179 slag, kräkkänsla så det heter duga. Sprang upp, hög puls även här, baklänges upp och avslutade med jogg upp. Mjölksyran brände i låren.

På vägen hem lånade mannen stavarna, även han blev positivt överraskad över den extra pulshöjningen och träningen för axlar, rygg och armar. Hon är smart den där PT'n!

Hemma igen, total träning på 59 minuter, 7,4 km. Men ack så effektiv! Även stavarna blev trötta så de får vila i hörnet till nästa vecka.
Nu väntade två varv cirkelträning. Den här gången var det lättare att hitta känslan. Jobbigast var axlarna som vanligt.... Cirkelträningen kommer att göra susen för min kropp, det kan jag känna redan nu! Nu Robinson med resten av familjen.

3 kommentarer:

Malin Olsson sa...

Hääärlig backe det där, sliter bra på kroppen! Duktig är du!

Jessica sa...

Jäklars vad du där duktig! Vad är det för backe?

Marre sa...

Härligt med backe! Det är vid Gamla Fagersta, vägen innan man svänger in till "byn" (sett från bruket).