tisdag 16 juni 2015

Jönköpingshelg

Jag hann med ett lite längre löppass i Jönköping också. Började med att springa efter Vättern i fem kilometer och vek sedan in mot land igen för att hitta den slingan som garanterat gav flest höjdmetrar av de alla. Jisses. Uppförsbackarna tog aldrig slut. Men det var vackert. Hamnde vid en sjö där det fanns en miljard bojar också, perfekt simställe om det inte var för att det blåste så hemskt att jag fick luta mig åt sidan när det var kantvind. På riktigt höll jag på att blåsa av cykelbanan ett tag. 15 km på kontot.
Hade ställt en fråga på FB's grupp för triathlontjejer om var man lämpligast simmar och fick givetvis svar blixtsnabbt - det är vid Axamo-sjön du ska vara. Hittade dit till slut och det var helt fantastiskt - tre olika banor i olika distanser för triathlon (sim, cykel och löp). Simbanan var 375 meter, utgick från bryggan, runt en boj, till nästa boj och tillbaka till bryggan. Jag simmade dock från boj till boj och har ingen aning om hur många gånger heller men skönt med simning i solsken. Hade varit kul att få vara med på en triathlonträning.
Hämtade upp några trötta killar och sedan hem igen. Bra helg!

Inga kommentarer: