onsdag 24 juni 2015

Race week

Det kokar rejält i triathlonvärlden, i helgen är det VM i Motala och medeldistans i både Vansbro och Halmstad. Galet.

I VM (långdistans med 4 km simning, 12 mil cykel och 3 mil löpning) deltar 11 svenskar i elit och 360 age groupers, bland annat Janne från min klubb och så fina Lina.

Elitteamet består av:
Eva Nyström
Lena Holmgren
Emma Graaf
Camilla Lindholm
Annie Thorén
George Bjälkemo
Fredrik Carlén
Karl-Johan Danielsson
Pontus Lindberg
Patrik Nilsson
David Näsvik
 
Jag önskar jag kunde vara på plats och heja i Motala men jag får tänka på dessa fantastiska atleter när jag själv tävlar. Min tävlingsplan är väldigt osäker, jag åker upp över dagen men resten har jag inte funderat på. Energi måste införskaffas, racebelt hittas, klädval göras, logistik till/från Vansbro bestämmas, flaskhållarna måste på cykeln, cykeln måste finputsas, jag har inga slangar, pump måste sättas på. Pust. Jag hoppas jag får hjälp med några av sakerna.... Och så hoppas jag på bättre väder än förra året..... Just nu 14,2 grader i vattnet, kliver vi över 15 grader så blir det "hel" simning. Hoppas, hoppas.
 
Uppladdning hittills har varit att högaktigt strunta i coachens plan (no goooooood), jogga i går kväll (6,5 km med superpigga ben) och i morse (tokdöd, ingen speed, ingen lust), dricka drinkar och äta en trerätters med Sonen i går. Ooooops, skärpning. I dag lovar jag att simma det där passet som står på schemat coachen, jag lovar.

Inga kommentarer: