tisdag 16 juni 2015

Dags för hårdträning

Nu börjar min hårda träningsperiod. Det som varit hittills har varit relativt lätt att hantera men det är nu de verkliga träningspassen skall utföras, de som ska ta mig i mål på min tredje Ironman i Köpenhamn 23:e augusti. Jag ser fram emot det men är också livrädd. Jag vet att det är jobbigt, det kräver planering, det kräver att jag är disciplinerad (skippar en rosékväll här och var), att jag prioriterar smart och framför allt att jag har viljan. Och det har jag. Jag är sjukt träningspeppad nu, jag vill det här så mycket trots att jag vet vad som krävs. Det som peppar mig extra mycket är att jag har vänner som jag kan "lura" med på olika saker. Så i stället för att ha "ångest" över att cykla 3 timmar på lördag (ja, dagen efter midsommarafton, det är ingen glamorös sport det här) så skickar jag ut en fråga till några vänner och får snabbt svar. Jag älskar mina vänner.
Coachen har snickrat ihop ett schema som jag bestämt mig för att följa in i minsta detalj. Enda "extra" grejen är Swimrun-tävlingen som jag ska göra, för övrigt bara triathlon. För övrigt har han skrivit in i planen på Swimrun-dagen "stöttar arrangören genom att delta", det tyckte Andreas var sjukt roligt när jag berättade. Andra kanske ställer upp som funkisar för att stötta, jag funkar inte rikigt så.... Och Andreas tog förresten hem segern i Borås triathlon för en dryg vecka sen, grattis! Bild från hans blogg.
På tal om tävlingar så gjorde mina fina klubbisar från Gävle Triathlon också en bra insats i ett regnigt Uppsala i helgen, heja Anton och Camilla!
Den här veckan är formtoppning (som avslutas med en OW-tävling på söndag), nästa vecka Vansbro Triathlon, veckan efter återhämtning samt Swimrun-träning och så till slut Swimrun-tävlingsvecka.

Inga kommentarer: