fredag 18 januari 2013

Snöstorm och snabbträning

På tisdagen körde jag 40 mil i bilen varav det mesta var i snöstorm. På onsdagen körde jag 27 mil i bilen i den värsta snöstormen jag någonsin varit med om, det gick inte ens att se vägen. På E4'n låg en halvmeter snö där jag skulle köra. Inte lätt. Men vi fixade till slut med teamwork, dottern och jag. Hon försökte spana var vägen var, jag försökte köra där hon sa att jag skulle köra. Unnade mig ett stort glas vin när vi kom fram, trots att det bara var onsdag.

Torsdag, tester för dottern och sedan 27 mil hem. Dock i bättre väglag denna gång. Och så är det fredag i dag, då ska vi på nya äventyr jag och dottern, fast bara 12 mil i bil den här gången, enkel väg. Tur att jag en hejare till chaufför!

Hann faktiskt med lite träning i går kväll när jag mellanlandade hemma. Efter mycket velande fram och tillbaka med skidkompisen, valde vi det "svåraste" alternativet, teknikträning (det lättaste hade varit att bara åka runt, runt själva i ett mellanmjölkstempo och snacka skit). Han är en hård och tuff farbror, han som håller i teknikträningen. Det drillas och körs, upp och ner, pulsen i två hundra. I går låg fokus på diagonalåkning, stakning med frånskjut och så nerförsåkning. Hua! Men det gick oväntat bra .Jag måste dock täna mer på uppförsåkning då jag tenderar att trycka med hela foten i stället för att skjuta fram knät och trycka med tårna.
I morses klev jag upp tidigt för att hinna med veckans andra simpass. 06:15 stod jag redo att kliva i bassängen och väldigt många andra hade kommit på samma tanke så trångt var det. Men jag lyckades ändå göra det pass som jag planerat och simmade bara över tre pesoner. Nästa gång ska jag ramma minst fem. Och så måste jag komma på ett sätt att förvara min plan, nu hade jag skrivit på båda sidor om en liten lapp som blev helt blöt och kladdig av mitt vändande och läsande. Men oj vad mycket roligare det blev att simma när jag följde en plan! Läs och leverera var mitt motto för dagen.
OK, off we go nu då, Mora nästa anhalt!

Inga kommentarer: