torsdag 24 januari 2013

MAAAAAAAT!

Hungrig. Hungrig igen. Hungrig en gång till. Vet inte vad som händer, på något sätt verkar all energi bara försvinna ner i något svart hål. Eller så är det uppsnäppningen av träning som gör det. Hur som helst är jag extremt hungrig och extremt sugen på saker. Som den här chokladtårtan. Nästan DÖR och vill genast åka hem och göra i ordning en. Jag som inte ens kan baka....
Eller som i går kväll när jag kom hem, lassade in största möjliga portionen av ris och kyckling i jordnötssås (tror jag, Mannen som var kock och jag var för hungrig för att riktigt känna efter) innan Björgen-intervallerna. Avverkade dem och kom hem VRÅLHUNGRIG. Hade kunnat äta upp den minsta av barnen om han kommit i vägen. Eller katten. Eller vad som helst. Dock kände Mannen att han på något sätt skulle försöka bevara famijlen intakt och därmed serverade äggmackor. Inne på min andra innan jag ens hann knäppa kort.
I dag har jag ätit tidig frukost, var nämligen inbjuden på en fancy fotosession i Gävle strax efter sju, landat på jobbet, tryckt en keso samt magiskt goda och tunna riskakor. Och ett äpple. Och börjar fundera på vad jag ska tugga i mig härnäst. Kollegan?
Säger bara - watch out Hellan, du vet inte vad du har att göra med på lunchen.....

3 kommentarer:

Malin Olsson sa...

Hjälp, är det nu man ska vara orolig för att ha mannen på samma arbetsplats.

Han kanske skulle passa som meliis, han är ju inte så stor....

Marre sa...

Mannen? Jaså, han ja. Tog några tuggor men han var så senig så jag spottade ut honom ganska kvickt. :)

Anonym sa...

Förstår att du redan beställt in, ätit upp och börjat på semlorna du köpt åt barnen. Å jag va ändå bara 6 min sen.......