onsdag 4 april 2012

En helt vanlig tisdag

Börjar med att klockan ringer och jag studsar (nästan) upp. Har sovit extremt mycket senaste veckan vilket kroppen verkar gilla. Frukost och snack med sonen. Jobb. Möten. Telefon. Sedan ut på en lunchrunda. 7 km solskenlöpning som inte känns jobbig någonstans. Inte ens i värstadrygalångauppförsbacken. Dusch, lunch vid datorn, fler möten, telefon. Till gymmet för ett möte med Activio för att eventuellt köpa in deras pulssystem. Hämta dottern, lämna böcker på biblioteket, mat. Byta om, köra fys/kondition med tjejerna på innebandyn, hjälpa till på övningarna, hem. Wordfeud en liten stund samtidigt som jag hejar på Brynäs och försöker hålla för öronen då sonen och Mannen skriker som besatta när Brynäs drämmer in ett mål. Upp på övervåningen för att köra TRX. Stretch, dusch, två apelsiner, sova.

Nu ser jag att en av mina TRX-övningar i går är galet bra för alla löpare. Vilken tur att jag körde den flera gånger i går! Ligg på golvet på rygg, fötterna i TRX-banden ca 40 cm ovanför marken. Pressa ner hälarna så höften kommer upp från golvet. "Spring" med benen och bibehåll höften parallell med golvet hela tiden. Bilder från José Nunez blogg. Prova!

Inga kommentarer: