tisdag 24 april 2012

Marre testar

Kan inte påstå att testerna är särskilt vanligt förekommande på min blogg men nu och då smäller det till. 
Dagens test handlar om löpartights. Jag beställde Salomon Trail IV, har aldrig använt det märket tidigare.  Måste säga att de är snygga, enkla men med små detaljer. Ett par hellånga tights med nätliknande struktur bakom knät. En liten ficka i ländryggen. Röda detaljer.
Något som var förvånande när jag började tråckla på mig dem, var att det fanns en söm som var helt stum och som ska sitta ovanför vaden. Det gör att byxorna aldrig hasar ner utan håller sig där. Men har man som jag ganska... hrm.... muskulösa vader så var det lite pilligt att få på sig sömmen över vaderna.
Skönt material och en skön resår längst upp (ganska bred). Tightsen höll sig bra på plats hela vägen och var dessutom snabba (slog PB runt sjön med dem!). Så Salomon får klart godkänt. Inte så sexiga kanske men funktionella. Och snabba.

I kväll ska jag testa nya cykeltidningen Cycling Plus, 122 sidor träningstips. Det ser jag fram emot!

Inga kommentarer: