onsdag 29 februari 2012

Sviterna av ett Öppet Spår

Mannen tog sig igenom Öppet Spår med bravur trots ett evinnerligt snöande sista fem milen (som resulterade i att bara ett spår var användbart). 6:28 blev det totalt. När jag lämnat av honom i Berga tidigt på morgonen, åkte jag tillbaka till Tandådalen för att motionera lite jag också. Närmare bestämt lite lätt löpning. Det blev fem helt underbara kilometrar då jag såg fjället vakna. Vilka underbara färger, vilken stillhet, fågelkvitter. Efter det kämpade jag och barnen i slalombackarna mot snöstorm. Givetvis följde vi Mannen över internet hela tiden. Med spänning. Avslutade dagen med bio, En gång i Phuket, se den! Underbar och härlig på alla sätt!
Började också denna dag med morgonlöpning innan vi åkte till skidparadiset Trysil. Det var säkert 20 år sedan jag var där senast och vilken förvandling! Trysil är verkligen helt underbart, långa härliga backar och helt perfekt preparerad snö. Och utsikten i solskenet. Mumma för själen.Avslutade dagen med go'fika i husvagnen. TVÅ dasslock till bullar. Inget socker i bullar va? :)I morgon planerar jag för lite längdskidåkning och Mannen orkar valla mina skidor. Ser verkligen fram emot det.

Inga kommentarer: