lördag 11 februari 2012

Schlagerlördag

Förra lördagen missade jag schlagerpremiären (eller eftersom vi var på Nike-konvent ville vi hellre ladda inför söndagen med att titta på Gladiator-muskler). Men i dag smäller det! Men först började jag dagen med att städa i spinninghallen då vi får in nya cyklar. Kul! Fortsatte sedan dagen i innebandyns teckan då sonens lag krossade motståndet totalt och självaste sonen pytsade i ett snyggt mål.

Lite mat på det och sedan kunde jag dar på mig springkläderna, pannbandet och coola brillorna för att ta ett lätt löppass. Hade tänkt kring fem kilometer men i dag var det en sån där dag då jag hade kunnat mata på i en hel evighet. Gjorde dock inte det (all träning är ju bonus den här operationsveckan) utan styrde stegen mot gymmet och stängde min Garmin på nästan 7 km. Känner mig faktiskt riktigt cool i mina Merida-brillor även om en gubbe som jag mötte muttrade om att jag var fånig som hade solbrillor fast det inte ens var sol ute. Gav honom fingret och sprang vidare.På gymmet körde jag PT-träning med två brudar som är som maskiner. De bara kör och kör, klagar ibland på att de är nära att svimma men ruskar på sig och kör ännu hårdare i nästa intervall. Spinning, box och styrka blev det. Väldigt mycket i intervallform då tjejerna gav ALLT och lite till. Imponerad.

Men NU är håret tvättat efter stor möda (får inte skvätta vatten i ögonen) och det är dags att ladda för SCHLAGER!

1 kommentar:

Anonym sa...

Tack för bra pass och fina omdömen!
Känns i axlarna idag!
Anna