måndag 13 februari 2012

Långpass-söndag

I går sken solen som aldrig förr, hade egentligen tänkt mig ett kortare pass men när jag väl kom ut i solskenet kändes benen pigga (trots schlagerlördag med vin och annat) så jag bestämde mig för milen på ett ungefär. När jag efter dryga 12 km kom hem, var det med lätta ben och en härlig känsla. Det enda som inte riktigt var OK var att Mannen snott mina snygga, snabba löparbrillor och jag fick ta ett par andra. Dessa urusla Telia-brillor "andades" inte alls, fick torka svettdroppar hela tiden. Pust. Gör inte om det där, Mannen, om du vill ha hälsan i behåll.

I dag är det måndag, laddar för ett lunchpass men har inte riktigt bestämt mig. Huvudet känns tungt, ena ögat torrt och livet känns allmänt jobbigt. Så kanske är det exakt en löprunda som behövs för att jag ska få fokus på rätt saker igen. Kanske det.

Inga kommentarer: