fredag 20 januari 2012

Utmaning

Ja, ingen sån där tokig träningsutmaning utan en helt ordinär web-utmaning som Taina skickat. Here we go!

1. Vad gjorde du för tio år sedan?
Oj, hur ska jag komma ihåg det när jag knappt kommer ihåg vad jag gjorde i går! Hmmm, januari 2002. Då låg jag hemma och tog igen mig efter ett kejsarsnitt då sonen en månad tidigare vägrade komma ut vanliga vägen. Antar att det var en hel del fika, kanske någon promenad men mest amningshjärna som inte fungerade.

2. Vad gjorde du för ett år sedan?
Men det vet jag! Då hade jag precis kommit tillbaka från skidlägret med Dysken, ont i hälen och allmänt deppig för att jag inte kunde träna till Vasaloppet.

3. Fem snacks du gillar
Vart ska jag börja..... SourCreme-chips (bara Estrellas), Polly (de ljusa), hallon/lakrits-dödskallar, vindruvor och skumtomtar (inte EN ENDA har jag ätit i jul, skandal!).

4. Fem sånger du kan hela texten till
Oj, här blir det problem! Kan säkert någon snapsvisa som Helan går, Amanda gångar sig men riktiga sånger? OK, Die Mauer och Staten och Kapitalet. Klassiker.

5. Fem saker du skulle göra om du blev mångmiljonär
Resa jorden runt! Lätt! Gärna stoppa in någon mara här och var i världen. Köpa onödigt dyra cyklar, skidor och annan träningsutrustning. Bygga ett eget gym hemma med bastu. Mmmmm. Oj, hur många saker blev det där?

6. Fem dåliga vanor
Jag är ju egentligen perfekt men jag får väl hitta på några då.... ;)
Kontrollfreak, pedant (plockar ihjäl mig där hemma för att det ska vara "rent"), dålig på att leva i nuet, stressar upp mig lätt och tar på mig alldeles för mycket saker. Men annars är jag perfekt!

7. Fem saker du gillar att göra
Resa, träna, åka skidor på längden och utför, umgås med familj och vänner och dricka ett (eller flera) riktigt goda glas med rött vin.

8. Fem saker du aldrig skulle köpa eller klä dig i
Päls, one-piece. Mäh, kommer inte på fler saker! Betyder det att jag inte har någon smak eller?

9. Fem favoritleksaker
Paddan, ifånen, MTB, min man och Garmin.

10. Fem personer som jag vill se göra den här utmaningen
Mallan
Jessica
Snorkkis
Helena
Carina

2 kommentarer:

Taina sa...

Yay!!!!

Jessica sa...

Hoppsan hejsan! Då fick jag nåt att gör på eftermiddagen då ;)

Ha en trevlig helg!