söndag 8 januari 2012

Aldrig på en måndag

Jag har lärt mig något på mina 39 jordsnurr (ha, ha, kommer ni ihåg att man alltid skrev det till sina brevvänner?) och det är att aldrig förändra någon vana med start måndag. Det funkar måndag, tisdag men framåt onsdag börjar orken tryta och sen är det ju snart helg och då blir allt förstört i alla fall så det är ingen idé. Det kommer ju en ny måndag snart så jag kan ju alltid starta då?

Efter fyra härliga veckors semester är det dags att sköta om kroppen igen. Eftersom min diet med massor med proteiner och mat var tredje timme fungerade så bra, så tar jag upp det igen. Och så var det det här med socker då. Blev lite väl mycket sådant i Thailand så jag antar att jag får det jobbigt några dagar. Men den utmaningen antar jag! Så från och med i dag är det andra bullar för Marre. Eller inga bullar rättare sagt. Keson är påfylld i kylskåpet, massor med svenskt lösgodis står framme på bordet men jag är inte ett dugg sugen, det är bara att köra nu!

Inga kommentarer: