måndag 23 januari 2012

Mysjogg

Missade det längsta passet i förra veckans träning, 8 km lugn jogg. Vaknade i morse med världens huvudvärk, allmän jobbig känsla, påsar under ögonen, väldigt mycket måndag helt enkelt. Packade ändå väskan för lunchjogg men hade egentligen avskrivit all form av träning redan innan första mötet. Men sedan flöt förmiddagen på, fick i mig Keso, drack en massa vatten, sprang oavbrutet och kissade. Till slut kände jag mig ändå mogen att testa vingarna och ta en kort lunchrepa. Mest för att få frisk luft. Men se på tusan om det inte gick riktigt kanonbra trots att Garmin lade av efter 698 meter (tur att jag hade RunKeeper i fickan), att rumpan var något kall och baklåren gnällde över träningsvärk. Som ett gick hade jag avverkat 7,9 km. Huvudvärken var som bortblåst och livet typ lekte. OCH jag hade fullföljt den första veckans maraträning. Oh yes! Nu är det bara 25 veckor kvar.

Inga kommentarer: