måndag 9 januari 2012

Årskrönika 2011

Dags att sammanfatta ett år innan jag blickar fram emot nästa. Allt som allt ett helt underbart år med väldigt lite skador och sjukdomar. Det bästa med träningsåret var att jag fixade En Svensk Klassiker!

Januari
Kallt, kallt. Försökte åka skidor då och då men det var lite svårt då termometern visade kring minus 20 grader hela tiden. Men i mitten av januari åkte jag och Mannen på skidläger med Dysken/Mästaren. Vilken upplevelse. Torsdag till söndag ren fruktan för denna skrikande man. Men ack så nyttigt. Tyvärr drog jag på mig en skada när jag jobbade med den höga höften. Drog också iväg på Nike Blast med bästa tjejgänget - LOVE! Februari
Skidåkning för hela slanten, Engelbrektsloppet (halvan pga skada, Funbet-buff ut och in hela dagen) och Bessemerloppet (där vi var absolut sist och blev hånade av funktionärerna). Uppladdning inför kommande Vasalopp.Mars
VASALOPPET! Som jag hade fruktat för detta lopp. Nio mils plågan. Och det var det. Nästan. Klart det tuffaste loppet jag genomfört någonsin. Bajamajan i Eldris var dock helt OK. Men vi fixade det! Firade med ett alternativt Vasalopp också. Deltagarna sög.April
Löpning, racer, Sälensemester med Stenmark-fokus, vårkänslor. Underbar månad med passor med träningsplanering, återhämtning och uppbyggnad.Maj
Massor med racer, det regnade hela tiden. Även långpass som gick helt åt pipsvängen. Men i det stora hela en bra månad med mycket mängd och så Göteborgsvarvet förstås. Varvet gick inte så bra det här året, dåligt tränad och alldeles för varmt.
Juni
Juni handlade bara om racer och så lite simning förstås. Först ut var Siljan Runt, vilken underbar tävling! Sedan, lite senare Vätternrundan. Halvvägs på Klassikern! Lärde mig begreppet Simpis av Sonen, han agerade Simpis ganska ofta under juni och juli.Juli
Vansbrosimmet med PB! Semester, först med sonen i Finland och sedan med familjen på Öland och Åland. Underbart. Första gången i husvagn. Dock inte med lika träningsoveraller. Men i sommar så.... 100 pushups-utmaning i hamn också.Augusti
Första dagarna i augusti blir jag med MTB. Ganska otippat faktiskt. Det är Mannen som tjatat om MTB en längre stund men inte hittat någon bra begagnad. Så vi åker till min favoritaffär och vi hittar var sin pärla. LOVE! En vecka senare åker jag halv-cykelvasan med MTB-räven. Och älskar varje tramptag. Laddar också för Lidingöloppet med ett gäng långpass. Det går riktigt fint.September
Vallgrav och Lidingölopp, vet inte vilket som gav mest ångest. Men Lidingöloppet fixade jag i alla fall, mot alla odds, med bravur. PB även här! Och Team Koskenkorva fixade till ett mycket bra Multisportlopp. Och SuperSaturday, mmmmmm.Oktober
Utmaning med kost och träning, flytta husvagn till Sälen, fjällvandring, 80-talsparty. En bra månad.November
Började månaden i Sälen med barnen, älskar fjällen även fast snön inte lagt sig. Träffade sedan Staffan Larsson och fick skidtips. Åkte på vuxensemester för första gången på väldigt, väldigt länge. Underbart.December
Hela familjen drar ihop sitt pick och pack och drar på långsemester redan på Lucia. Åh underbara Thailand. Strandjogg på morgonen, sedan styrka på altanen. Härligt.

1 kommentar:

Malin Olsson sa...

Rolig och intressant läsning som alltid.

Har för mig att även ett till löppass gjordes i aug, under öppen himmel, du och jag på samma sträcka ochså...Vasastafetten.

Jemen. Hej. Kram