tisdag 10 augusti 2010

Garmin från h-vetet

Just ja, glömde nämna att jag igår snudd på ställde in träningen av en mycket mer allvarlig anledning än regn. Min Garmin slutade fungera. Jag har en Garmin 310XT och helt plötsligt står det i fönstret "Varvdatabasen är full, töm den" fast grejen är den att det inte går att tömma. Jag försöker gå in på Historik och radera poster men nej då. Inget händer. Jag kan inte starta min Garmin. Ett pass utan Garmin är som ett ogjort pass. Eller?

Sticker iväg på cykel och springer ändå och upptäcker att det är ganska skönt att springa utan klocka. Flera år sedan jag gjorde det. Men jag är fortfarande arg. På kvällen försökte jag tömma min pass in i datorn, tror ni att det funkade? Nej då, då kom ett annat felmeddelande om att någon överföring i maj inte fungerade. Två timmar trixade och fixade jag innan jag lyckades radera posterna post för post i klockan. Och jag som hade velat ha maran och Tjejvättern kvar.
Nåväl, nu är klockan nästan tömd (för det gick inte att ta bort alla poster) och jag kan åtminstone använda den. I supporten hos Garmin ligger ett argt mail. Hoppsan.....

2 kommentarer:

Jessica sa...

Hoppsan! Det gäller att inte träna lika mycket som dig då ;)Det dröjer nog innan min är full...

Marre sa...

Ha, ha! Rätt vad det är har du hamnat i samma träsk! ;-) Kul att hitta din blogg också, Jessica!