tisdag 20 april 2010

Jag - en cyklist också?

Jag är så mångsidig, nu har jag helt plötsligt börjat gilla spinning också. Jag säger då det.... ;-)

I går låg jag konstant 15 minuter allt, hela tiden sen. Så även till mitt pass. Jag vill gärna vara på plats minst en halvtimme innan för att hinna andas, prata med deltagarna, fokusera och komma i stämning. I går stod ett helt gäng och väntade utanför dörren när jag gjorde en bredsladd in med Volvon. Dottern hade fått packa träningsväskan i all hast eftersom jag inte hann hem i mellaln jobb och pass. Lite spännande var det.... Hon hade dock lyckats packa ALLT plus simglasögon (valde att inte använda dem på pump-passet).

Kände mig stark och ökade både på bröst och triceps, härligt! Men rumpan är allt annat än OK fortfarande. Grrrrrr.

Efter pumpen fick jag medla bråk hemma (syskonkärlek) och hoppade sedan på spinningcykeln. Min nya måndagsvana. Och den här gången kom jag på mig själv att INTE längta efter att passet skulle vara slut utan tväremot - jag ville inte att det skulle ta slut! Helt makalöst, jag har blivit en spinnare! Lyckades till och med mecka på cykelskorna själv på pedalerna. Stolt. ;-)

I dag är det långa intervaller och simning på schemat. Solen skiner och jag hoppas på underverk!

Inga kommentarer: