tisdag 27 april 2010

April är snart slut!

Hejsan hoppsan, snart är april slut! Som vanligt börjar då snegla på statistik på Funbeat.... Jag har haft ångest över att året inte blivit riktigt som jag ville, att löpningen gått lite tungt och att det både blivit för få kvalitetspass och långpass mot plan. Bestämde mig dock för en tid sedan att inte stirra på statistiken men nu har jag alltså trillat dit igen. Jag har 2009 som mitt modell-år eftersom jag löpmässigt hade ett riktigt bra år. Så här kommer då jämförelser igen (fast jag inte borde):

Januari 2009: 53,1
Januari 2010: 95,0
Februari 2009: 118,0
Februari 2010: 75,0
Mars 2009: 128,6
Mars 2010: 70,7
April 2009: 155,5
April 2010: 139,64 (hittills)
Totalt 2009: 455,2
Totalt 2010: 380,34 (+ ca 30 km)

Alltså, under januari lyckades jag skrapa ihop bra med kilometrar, under februari och mars gick det sämre (semester, sjuk, prioriterade skidor). Däremot i april har jag fokuserat på löpning igen och ligger bra till! Min plan att springa 8 km på onsdag och långpass på dryga 2 mil på fredag gör att jag hamnar på plussidan där också. Härligt! Sen säger det inte så mycket om kvaliteten på passen....

Innan april är slut och innan dagen är slut, ska jag hinna simma också. I morgon är det som sagt löpning, torsdag vilodag och fredag långpass. Sen är april slut! Ska givetvis firas med fest.

Maj börjar jag med att lufta racern, sedan lägger jag till BodyCombat och Core på söndagen. Bra start va?

2 kommentarer:

MarathonMia sa...

Vaddå BRA? Det är ju en TOPPENstart!

Tack för fina ord på min blogg!

Staffan sa...

Core är ju toppen för löpningen, det blir alltför sällan för min del. Än är det tid kvar att samla kilometer till maran, kör på!
Staffan