torsdag 10 september 2009

Less Fluff - the truth and nothing but the truth

Jag erkänner, det går åt skogen med mitt less fluff. Men jag är modig och redovisar siffror ändå.

Målet är att på 18 veckor (start 11/8) gå ner 6 kg. Och inga muskler ska gå förlorade, bara fluffet ska bort. Det ska alltså gå saaaaaakta och kontrollerat.

Resultat
Vecka 4: +/- 0 (dvs samma vikt som vecka 2), totalt - 1,2 kg
Vecka 3: Ingen mätning, skyller på tjänsteresa
Vecka 2: + 0,4 kg
Vecka 1: -1,6 kg

Sammanfattning av vecka 4
En ganska bra vecka förutom en kräftskiva som blev ett fylleslag utan dess like..... Hade också problem med hälen och till, valde därför att dra ner på löpningen. För övrigt riktigt mycket bra och varierad träning.

Paddling: 1 gång
Löpning: 2 gånger (14,1 km)
BodyPump: 2 gånger
BodyCombat: 2 gånger
Dubbel-step: 1 gång
Core: 2 gånger
Vilodagar: 0 av 7
Total träningstid: 582 minuter dvs nästan 10 timmar!

Vecka 5
Fokus ligger nu på att skärpa till sig när det gäller maten. Jag måste äta nyttigare och planera bättre så jag får i mig tillräckligt med mat nu när jag skruvat upp träningen en del. Jag vet att man kan stå stilla och jag vet att min kropp just nu samlat på sig vatten eftersom jag har en hemsk träningsvärk. Det kommer att bli bättre, ha tålamod!

Inga kommentarer: