måndag 25 januari 2010

Yoga is the SHIT

Vilken dag, vilken vecka och då är det bara måndag i dag. Jisses, det känns som att jag kommer att uföra storverk innan veckan är slut.

Började dagen lite lugnt, frukost, barnen var snälla (och deras mamma också). Full kontroll hela morgonen. Bilen blev klar så jag kunde hämta den, ett problem mindre inför tjänsteresan i morgon. Firade det hela med en liten sväng på löpbandet, 5 km, lätta och lugna kilometrar. Föll nästan i trans på bandet och såg med nöd och näppe när det var dags att stänga av. Hade kunnat fortsätta i evigheters evighet. Nästan.

Några möten till, sedan dagens BodyPump. Inga nerver, bara en skön känsla. Orkade mycket på passet, vågade lägga på det där lilla extra som ger härlig pump i musklerna. Avslutade med en timmes yoga. OMG, trodde inte att man kunde nå Yoga High på detta sätt, nybörjare som jag är. Men jag ler i hela ansiktet och hela kroppen. Hela jag känns helt "yogig" och skön. Den här känslan bevarar jag hela kvällen, trots att massor av väskor ska packas, veckan ska planeras och dottern kommit på ett practical joke som innebär att många hål tejpats igen (t ex vattenkranen, osthyvlar). Hmmmmmm.

Distans: 5 km lätt
Tid: 35 minuter
Känsla: Skönt flow

2 kommentarer:

Löpning & Livet sa...

Ja yoga är verkligen the shit! (tillsammans med löpning och army då såklart :)

Marre sa...

Alldeles rätt Andrea, det är så skönt!