onsdag 27 januari 2010

1 - 0 till Marre

Jaaa, där satt den! I dag var det ett himla velande fram och tillbaka innan jag bestämde mig. Skulle snöstormen få vinna och Marres löpning förlora. Ett sista jobbsamtal vid femsnåret fick avgöra, sur som en citron lade jag på och kokade inombords. Det var den bensinen som behövdes. På med kläderna, ut i stormen - fast det visade sig att det inte var så farligt. Visst snöade det så in i Norden, men ingen vind och lagom kallt också. Det enda jobbiga var egentligen snöpulsning men å andra sidan ger det bra träning. Bra så.
Passet var så där löjligt enkelt och lätt, allt bara flöt på, hade stora problem med att se något men hej, hur mycket behöver man egentligen se för att följa en väg? Det enda som var synd var att jag inte såg den vackra omgivningen, som Herrgården i Hällefors, sååååå fint.

Nu är jag nöjd och glad, det löjliga telefonsamtalet är som bortblåst och jag ska softa hela kvällen lång. A la la la la long, a la la la la long......

Distans: 5 km
Tid: 34 minuter
Känsla: I LOOOOOOVE!

1 kommentar:

Anna sa...

Bra Marre, vad gör lite snö i ansiktet. Det är de passen som man ska vara nöjdast med.