lördag 23 januari 2010

En bra och en dålig sak

En bra sak - jag tog mig ut i spåret i dag och körde järnet i 18 km tillsammans med tjejerna. Herregud vad vi var bra i dag! Det gick som tåget, nu börjar tekniken sitta, skidorna var perfekt vallade, spåren hur bra som helst.

Distans: 18 km
Tid: 2:12
Känsla: Hur lätt som helst, trots att näsan rinner som aldrig förr

En dålig sak - det går så där för Leijonat i matchen Sverige - Finland nu. Det började bra men nu är spelet så där. Nu gäller det att ni skärper till er, Leijonat! 3 - 2 till Sverige nu, några sekunder in på period 3. Snart börjar jag sura. Mannen ler mer och mer i soffan. Skickar iväg honom att köpa thai-mat så leendet svalnar något. Så där ja.

Update: Jo, jag VET att det är en repris från OS i Turin (eller något sådant) men ändå, det hjälps inte.....

Resten av kvällen antingen surar jag eller ler jag, beroende på hur hockeyn slutar. Jag äter thai-mat, tar ett glas rött vin, äter fruktsallad med glass och tittar på Robinson. Allt detta med familjen som sällskap. Livet när det är som bäst. I morgon väntar BodyCombat, tror jag hoppar över löpningen som är planerad. Om jag inte mirakulöst nog är jättefrisk förstås.

Inga kommentarer: