tisdag 19 januari 2010

Reskassan ligger till sig

Det börjar arta sig, nu är det 32 dagar kvar till avfärd. Hittade några gamla Baht sedan förra resan som ska få ligga till sig får när vi väl landat i Thailand kommer de inte att vara kvar länge i plånboken....

Lunchen bjöd på träning även i dag. Den här gången hade jag date med skidkompisen i spåret. Mycket stressad anlände jag till mötesplatsen, axlarna vid öronen, pulsen i 180 minst. Snabbt kände jag dock lugnet komma smygandes efter några stavtag, kroppen komma i balans, andningen i normalt arbetstempo. Att åka skidor är så meditativt (i alla fall om det går bra och man inte har bakhalt hela tiden). Vi avverkade drygt 8 km väldigt lätt i dag, avhandlade en stund strategier för kommande lopp och träningen innan och sedan bjöd hon på lunch. Vilken kompis va? Först skidåkning och sedan dessutom hemlagad, god mat. Annat än den torra macka jag hade tänkt köpa på macken på vägen tillbaka till jobbet....

Vi har väldiga funderingar över det här med skidåkning, snabbhet, återhämtning mm. Hur lång tid tar det för skidnybörjare att köra 3 mil? Hur jobbigt är det (jag vet, det går inte att svara på, men rent hypotetiskt)? Vad händer om föret är urkasst? Vad händer om man har bakhalt så att man inte ens kommer ur startområdet? Hur klär man sig? Hur mycket ska man ladda (energi)? Hur långt bör det längsta passet vara innan tävlingen? Ja, jag antar att vi får fler och fler svar på frågorna ju längre pass vi kör. Vi har som mål att köra tre pass i veckan under de återstående veckorna (Kristina-loppet är om tre och en halv vecka!!!!), långpass på lördagarna och kortare pass i veckorna. Innebära att jag måste göra om min träningsplanering lite... Det är UNDERBART att åka skidor!

Distans: 8.25 km
Tid: 55 minuter
Känsla: Lite tungt mitt i men överhuvudtaget hade jag stort fokus på teknik i dag vilket gav utdelning

Inga kommentarer: