måndag 11 januari 2010

Träningsplanering

Planeringen fortsätter, som alltid på måndagarna. Utan en planering får jag liksom inte ihop vardagen, hur mycket jag än försöker leva i nuet och ta dagen som den kommer....

Efter tre veckor med tre riktigt hårda fester (självförvållat, jag vet), är det nu dags att vara snäll mot kroppen. Ta hand om den mer och mata den med annat än chips och ostbågar. Det är dags nu. Ingen godis/chips i veckorna, bara på lördagarna. Inte hoppa över måltider, försök tänka på vad jag äter, mer vatten under dagarna. Och alkoholen kan jag ju faktiskt låta bli för en stund (förutom några glas rödvin då och då för hälsans skull....).

I dag är det träning för ny release av BodyCombat igen, kul! I morgon ska jag försöka komma upp och simma innan jag åker på tjänsteresa, i morgon kväll tillbringar jag på hotellets gym för löpning och eventuellt lite styrka. Startar nog onsdag morgon med löpning också, när jag ändå bor på världens bästa hotell med världens bästa gym. Torsdag lovar SMHI lite mildare, då försöker jag dra på mig skidorna igen för en kvällsrunda förutom BodyPump som är inplanerat. Fredag betyder långpass, lördag genrep för BodyCombat + eventuellt längdskidor och söndag releaser på nya BodyCombat och BodyPump. En hektisk träningsvecka igen!

Inga kommentarer: