söndag 12 april 2009

BodyCombat ger vin

Fick en förfrågan innan påsk om att köra lite extra påskträning för några partytjejer. Det tackar man ju inte nej till. Fast i ärlighetens namn trodde jag inte att dessa partytjejer skulle orka upp klockan 10.00 på påskdagen efter en rejäl fest på påskafton. Tittade lite förstrött på mobilen på morgonen för att se vilken ursäkt de skulle ha i det sms som väntade där. Men nej då, det var ingen ursäkt utan en bekräftelse på att de dyker upp! Jaha, då var det bara för mig att kliva upp ur sängen, slänga i mig frukost tillsammans med maken som laddade för sitt långpass och börja ladda. Solen skiner utanför fönstret i dag också och egentligen kändes det mer lockande att dra iväg ut med maken men jag har ju redan gjort mina fyra löppass den här veckan. Kanske en promenad senare i eftermiddag.

Passet gick över förväntan! Tjejerna var taggade till tusen och nästan inte alls bakis (vad de visade utåt i alla fall). Som ett extra tack fick jag en flaska vin (passande nog). Ett hårt och roligt pass med många nybörjarjare och tjejer som vågade bjuda på sig själv. Fighters!

I går blev det en kväll på akuten i stället för tänkt grillning och vin. Sonens pollenallergi visade sig vara öroninflammation. I dag blir det en tur till "storstan" för att hämta ut medicin, då kan det hända att jag får tag på ett par Asics i storleken större (de förra lämnade jag ju tillbaka). Hoppas, hoppas! Men nu får mina fötter ge sig, jag har ju ta mig tusan elefantfötter!

Inga kommentarer: