måndag 13 april 2009

Lätt lätt distans


Ibland känns den lätta distansen lätt, ibland inte så lätt. I dag var det som tur var (?) en lätt lätt distans. Lite oroväckande moln samlade ihop sig precis utanför vårt hus, det hängde regn i luften när vi drog ivägen maken och jag (visst, romantik i dag också). Benen kändes sköna, luften var lätt att andas, stegen skuttiga. Brukar orka springa till en viss korsning som ligger 3,5 km bort och sedan lägga av en stund. Tror att det beror på den hemska backen som finns precis efter korsningen. Men i dag bestämde jag mig för att strunta i att korsningen kom och försöka springa uppför backen. Sedan kunde jag ju alltid stanna till och pusta lite. Men jag glömde visst bort att pusta! När vi kom till nästa psykologiska ställe där huvudet vill stanna, var vi inne i en djup diskussion om kisspauser på loppen (jag vet, helt tokromantiskt!) så jag glömde bort att stanna igen. Efter det var det ingen mening att stanna. Det var bara att pinna på. Och benen ville inte heller stanna.

Total tid: 51:59
Distans: 8,0 km lätt
Känsla: Lätt och skön trots motvind

I eftermiddag/kväll ska jag testa funktionell träning före mitt BodyCombat-pass. Det ser jag fram emot!


Bild från www.theacademy.se

Inga kommentarer: