torsdag 23 april 2009

Förberedelse för löpning

Läste ett härligt inlägg hos Anna på Orka Mera. Det handlar om förberedelser (med anledning av att det enligt Runners World i genomsnitt tar 6,9 minuter för en löpare att förbereda sig och sticka ut på sin runda. Inte för Anna och inte för mig. För jag måste ju göra det obligatoriska (minst tre) besöken på toaletten innan. Måste försöka kissa det sista jag gör och helst också nummer två. Vill inte sitta i grannskapet bakom en buske och bli generad. Dessutom går alltid första kilometrarna av passet åt till att fundera över om jag är kissnödig eller inte. Löjligt! Ska genast sluta med det! Om det går....

I går hade jag en skön träningsdag som startade 06.45 med BodyPump, sedan jobb och ytterligare ett pass BodyCombat 17.00 för att avslutas med en tjejmiddag och vin. Härlig dag! Men inte så härligt när jag vaknade i morse och skulle iväg tidigt till jobbet... Har också känt den här konstiga känlan i halsen, näsan och kroppen om att det smyger bacillusker där. Ska de komma ut eller inte? Om de ska komma ut - GÖR DET NU för guds skull. Inte om ett par veckor. Nu har jag fortfarande tid att vila en vecka och ändå komma i bra form till Varvet och Maran. Allra mest hoppas jag att det är hypokondriker-Marre som känner efter för mycket...

Solen skiner, det är lunch och dagen till ära ska jag ta ett snabbt lunchpass trots att jag inte planerat någon träning till i dag. Det får bli vila i morgon i stället. Skickar in en bild strax på ett ljuvligt vårväder!

1 kommentar:

Anna (Orka mera) sa...

Hypokondriker är vi allihopa! Dags att plocka fram alkogelen nu, för nu är det inte läge att trilla dit :)