onsdag 8 april 2009

Regnet bara öser ner

Det blir aldrig riktigt som man tänkt sig men det finns väl en mening med allt. I dag skulle jag och mannen ta en "romantisk" runda ute, prata lite, springa lite, umgås. Sen kom en storstädning, försenad middag, åka till affären, skjutsa dottern till simträning emellan. Och ett regn. Då snackar vi inte mysigt litet strilande med sköna droppar som svalkar utan regn som öser ner, vind som piskar och temperatur som samtidigt kryper ner mot ett par grader plus. Jag fick ställa in daten med maken och ta en date med de nya Nimbusen istället. Inte fy skam! Fast jo, det var det. Det var tur att jag testade dem på bandet lite lätt, de är nämligen en halv storlek för små. Ändå köpte jag dem exakt i samma storlek som jag brukar. Har mina fötter växt eller har Asics nummer krympt? Hur som helst måste jag försöka byta dem på något sätt. Helst i morgon.

Passet då? Ganska OK kilometerknarkande (som MarathonMia säger), fick tyvärr göra några pauser för det kändes tungt i benen. Troligtvis efter morgonens BodyCombat. Men helt OK ändå. Det började ge sig mot slutet. Det är tur att jag är en långdistansare då jag inte kommer igång förrän framåt 10 km....

Tid: 43 minuter
Distans: 6 km lätt i ca 8,8 km/h med ökning på slutet
Känsla: Mellanfil, varken bra eller dåligt.

Nu laddar jag med mackor och te och en ny serie på TV för morgondagens långpass som ska köras på gymmets band direkt i morgon bitti. Om allt går som planerat. Men det vet vi ju hur det brukar vara.

Inga kommentarer: