tisdag 21 april 2009

Djupfryst rumpa

Tänk att jag aldrig lär mig. När det är ca 5 grader varmt ute och blåser så fryser jag om rumpan så att jag inte kan springa. Hur svårt kan det vara att dra på sig lite extra kläder? I dag lurades jag av att det från insidan såg ut att vara helt underbart väder, solen sken, fåglarna kvittrade och klockan var inte mer än halv sju när jag drog iväg. Ack vad jag bedrog mig! Vinden ven om öronen och jag fick kämpa fram till 2,5 km i uppförsbacke och motvind. Inte så lätt att leka fartlek då. Försökte ändå tappert att öka när nerförsbackarna väl kom. Men inte blev det strukturerat inte. Fast det kanske är därför det heter fartLEK, för att det inte ska vara strukturerat. Vad vet jag. Skönt är det i alla fall att ställa sig i en varm dusch, dra på sig varma mjukisbrallor, krypa ner under filten och läsa nyheterna i cyberspace. Mmmmm.

Tid: 47:21
Distans: 7,6 km (skulle vara 1,5 km uppv, 4 km fartlek, 1,5 km nedvarvn fast det blev lite av varje lite varstans)
Känsla: Djupfryst, tungt första halvan, sedan ganska skönt

Nu laddar jag för morgonpass 06.45 i morgon, BodyPump. Vi får se om darr-låren lämnat min kropp eller om de bara lurpassar på mig i morgon bitti.

Inga kommentarer: