onsdag 18 mars 2009

Löparväder

Det här kallar jag löparväder! Fast jag gjorde mina långa intervaller i källaren ändå.... Hade en liten tanke på att sticka ut och springa 5 km lätt distans för att få solsken men när jag kände att det blåste ganska rejält så blev det inte så.

Dagens pass var alltså långa intervaller, 4 x 1000 meter. Nyinvigde löpbandet igen efter två och en halv veckas haveri. Upptäckte att det är jobbigare att springa på mitt band än gymmets, undrar varför? 8,6 km/h på mitt band är mycket jobbigare än 8,6 km/h på gymmets band. Kändes nästan som att mitt band lutar lite uppför, kanske är golvet ojämnt? Eller är det den psykologiska effekten som spelar in? Eller kanske att det blivit alldeles för mycket träning de senaste dagarna?

Summering av pass:
Uppjogg: 1,5 km i 8,6 km/h
Långa intervaller: 4 x 1000 meter i 10,0 km/h med 100 meters gåvila emellan
Nervarvning: 1,5 km i 9,0 km/h
Totalt: 7,5 km
Tid: 52 minuter
Känsla: Intervallerna kändes lätta till en början men sedan sög det ordentligt i låren. Hade också känningar i benhinnorna och höger ljumske. Nu är det verkligen dags för vila!

Fast innan vilan ska jag nog köra ett combat-pass i kväll....

Inga kommentarer: