tisdag 24 mars 2009

105/65 och andra bra siffror

Har precis varit på hälsokontroll här på jobbet. Jag är alltid dödsnervös inför dem, tänk om de sågar mig helt? Tänk om jag bara tror att jag är bra på att ta hand om mig själv, att jag har en underbar kropp som orkar hur mycket som helst, att jag äter hyfsat bra (glöm Idre och ölen för en stund)? Och prestationsångesten är total inför lungtestet! Alla på avdelningen jämför siffror på fikarasten, tänk om jag som tränar som en tok får sämst av alla? Då fifflar jag med siffrorna... ;-)

Hur lyder facit då? Jo tack, bara bra. Slipper fiffla med siffrorna. Lungtestet gick bra, blodtrycket är kanske i lägsta laget, BMI lite högt (jobbar på det) men allt annat ua (utan anmärkning). Skönt att klara besiktningen!

Nu väntar lunch med en kompis, lite mer jobb och sedan backpass i kväll! Längtar...

Inga kommentarer: