fredag 6 mars 2009

FartKAMP - check!

Nu var fartleken avklarad! Förstår inte varför det heter fartLEK, det är definitivt ingen lek, speciellt inte på löpband. En fartKAMP snarare...

Det blev i alla fall 1,5 km uppvärmning, 5 km fartlek och 1,5 km nedvarvning. Fartleken lade jag upp 2 x (3+3+2+2+1+1) och avslutade med massor av 1+1 (alltså 1 minut fart, en minut vila osv). Total tid 56 minuter, 15 sekunder.

Analys:

1. Nytt gym, nytt band?
Oron för att att banden skulle vara upptagna var obefogad, inte en människa använde bandet under timmen jag stod där. Bandet kändes ganska stumt men helt OK. Dock var det 800 grader där inne så inga mer 3/4 tights och t-shirt...

2. Känsla?
Positiv! Ett roligt och lätt pass. Värmen höll på att knäcka mig men jag löste det genom att ta lite pauser och fylla på med vatten.

3. Kroppen?
Kändes pigg och kry, inga krämpor, ingen stelhet, ingen trötthet. Jag älskar min kropp!

4. Knoppen?
Positiv hela vägen in i kaklet, inga bekymmer i hela världen. Dessutom FREDAG i dag! Me like.



Inga kommentarer: