tisdag 25 mars 2014

Gott och blandat

Det bästa med att vara triathlet och mångsysslare är att det aldrig blir tråkigt. Aldrig. Sen vi hördes sist (i lördags) har jag hunnit med följande i träningsväg:

Söndag: 2 timmars spinning, intervaller av varierande längd, kunde inte sitta på resten av dagen. Genomgång av kettlebells teknik med de andra instruktörerna.

Måndag: spinning igen, förutom uppvärmning och sånt var det totalt 8 st 3 minuters intervaller med en minuts vila mellan. Ja, blev trött i benen i dag också. Otippat.

Tisdag: simning i 40 minuter, massor med fenor just as I like it och sedan kettlebells. Passade på att tvinga kollegan att filma min snatch igen så får vi se vad farbror Olof på Spartan tycker nu då.
Nu väntar tre tuffa veckor med träning, det är bara att bita ihop och leverera. Det är ju strax april och alldeles nyss fick jag ett mail som påminde mig om en utmaning som jag också ska göra. Just ja.
I morgon kör jag bil, ungefär 50 mil sisådär, och så tränar jag crossfit med Gävle Triahlonklubb. En typiskt bra dag.

Inga kommentarer: