torsdag 27 mars 2014

Skryt


Jag är så stolt över mig själv, löjligt stolt. Jag är ÄNTLIGEN en certifierad kettlebellsinstruktör. I november gick jag själva kursen och något blev knas så Spartan hörde aldrig av sig med feedback vilket de skulle göra för att vi deltagare skulle veta vad vi skulle jobba gällande teknik. Efter jul surnade jag till och skickade några (arga) mail. Då påbörjades äntligen min process, jag skickade in videos och jag skrev en ambitiös inlämningsuppgift som handlade om att skapa träningsprogram åt en klient som hade vissa utmaningar.

Jag fick mycket bra feedback på min teknik och har därefter jobbat hårt med snatch, väldigt hårt. Det är typ snatch som funnits i min hjärna från morgon till kväll. Hur rättar jag till, hur fixar jag den perfekt, jag har googlat, kollat på ryska kettlebellsutövare - ja allt. Och övat. Hela. Tiden. Ideligen.

Men i tisdags kände jag att, vad tusan, jag är supertrött efter ett tufft KB-pass men det känns rätt i dag. Jag filmar IGEN. Och får sedan världens underbaraste mail från Olof.
Så stolt över mig själv. Jag gjorde det. Jag gav inte upp. Jag är certifierad kettlebellsinstruktör nu.

Firade med att köpa människokläder.
Tyvärr visade sig att den här fina blusen är något trång över biceps. Eller rättare sagt, den klämmer åt så jag fick ropa in hjälp för att få loss den från biceps. Borde tagga ner snatch nu. :)

1 kommentar:

Pippi sa...

Äsch tagga upp några andra människokläder som rymmer biffiga biccar istället! ♡ Bra jobbat och grattis!