måndag 16 maj 2011

Upplägg

Ja, som sagt är det tävlingsvecka. Dags att börja finslipa formen ordentligt! Löpningen hamnar tyvärr lite i bakvattnet av annan träning nu men det är som det är. Min tävlingsvecka:

Måndag: Vila
Tisdag: Racer eller BodyPump (beror på vädret)
Onsdag: Vårruset
Torsdag: Fartlek
Fredag: Racer på morgonen, gärna 5 mil
Lördag: Göteborgsvarvet
Söndag: Vila

Själva tävlingen har jag inte hunnit fundera på. Löpningen har som sagt nedprioriterats rejält denna vår. När jag bestämde mig för att strunta i maran hade jag som mål att kunna springa på PB men just nu känns det målet väldigt långt borta. Om vädret är gynnsamt och kroppen känns OK, hoppas jag ändå på en tid kring 2:15. Då är jag ruskigt nöjd. Men som sagt, det ska mycket till om det ska lyckas på lördag. Framför allt ser jag lördagen som ett party, en kul grej. Avslutar som vanligt på avenyn med ett gäng glada löpare som snackar sönder hela loppet.

Inga kommentarer: