torsdag 19 maj 2011

Racerplaner

100 mil ska man helst ha knåpat ihop på sin racer innan starten i Vätternrundan. Min planering har gått käpprätt åt h-vete. Vet inte varför, för mycket annat i vägen kanske. Nåväl, i förrgår var det exakt en månad kvar tills det är dags, nu är det på tiden att planera på allvar. Här ska det blir cykla av! Det jag saknar mest är långpass och det är lite för sent att få till det på allvar nu men jag gör så gott jag kan. Gör som vanligt en ambitiös planering som jag kan falla ifrån undan för undan. :-)

Hittills 39 mil

Vecka 20 - 7 mil
Minst ett pass till - 7 mil

Vecka 21 - 21 mil
Kortpass - 4 mil
Medelpass lördag - 5 mil
Långpass söndag - 12 mil

Vecka 22- 26 mil
Kortpass - 4 mil
Torsdagspass - 6 mil
Siljan Runt - 16 mil

Vecka 23 - 21 mil
Kortpass - 7 mil
Kortpass - 4 mil
Långpass - 10 mil

Vecka 24 - 3 mil + Vätternrundan
Kortpass - 3 mil
VÄTTERNRUNDAN - 30 mil

Ja, får jag detta att gå ihop blir det 117 mil på cykel. Halleluja! Lägger på spinningtimmar januari till april vilket ger 17 st och kan kanske översättas till 2 mil/timme och ger 34 mil extra. Fast det räknas inte på riktigt.

Nä, fokus på långpass nu Marre, hej vad det ska gå!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hojta till om du vill ha service vid nåt långpass. Mat, dryck, pepp kan jag bistå med!
anna