söndag 29 maj 2011

Marahelgen är över

Söndag, dagen efter Stockholm Marathon. Det här brukar vara en av de bästa dagarna på hela året. Jag läser bloggar, kollar resultat, njuter av ett underbart lopp, återhämtar mig. I år är det annorlunda. Mannen gjorde ett kanonlopp och persade med 15 minuter, sluttiden blev 3:36, bra jobbat! Själv gjorde jag också ett marathon. Fast på cykel då. 41,2 km blev det totalt innan jag drog iväg med barnen för att inhandla examenskläder. Till sonen gick det på 30 minuter, med dottern (14 år) tar det betyyyydligt längre tid. Hade behövt Maxim sportdryck med jämna mellanrum....

I går hade vi också release på en grym BodyCombat med massor med kickar. Efter det release på Functional Moves med bland annat stångbrottning. Mycket jobbigt för mage kan jag säga. Vi var nog lika trötta i går mannen och jag när vi satte oss i soffan.

I morse var planen långtur på racern. Det fick bli själv eftersom Mannen återhämtar sig och Klassikerkompisen återhämtar sig från Ålandskryssning (säkert ungefär lika jobbigt som efter en mara). yr.no hade talat om för mig att det kunde komma några lätta regnstänk mellan 8 och 9, sedan solsken och vindstilla. Pyttsan. Planen var från början 10 mil. Efter 3 mil av hällregn var jag villig att ge upp. Ringde Mannen som var ute och finåkte bil men precis när han dök upp och skulle "rädda" mig, valde jag att fortsätta eftersom regnet nu upphört. Sa hej då, såg Volvon åka iväg och himlen öppnade sig igen. Bara plocka fram den finska sisun.

Fem mil trampade och vädret börjar äntligen stabilisera sig. Underbar, nyasfalterad väg dessutom där racern går zuperznabbt. Hinner njuta några kilometrar av uppehåll och sol innan orkanvinden slår till. Aldrig ska det få vara bra! Kämpar mig igenom vinden, tar en extrasväng bara för att bygga pannben och kommer hem efter avverkade 86 kilometrar på 3:40. Helt slut.

Om jag nu tar helt slut efter 86 km, hur ska jag kunna orka 16 mil nästa helg? Sånt kan man ju fundera över. Och efter ytterligare ett par helger - 30 mil. Jösses. Men jag tröstar mig med att jag hade rejält trötta ben (och rumpa) efter hårdkörning med två releaser dagen innan. Det ska jag väl ändå inte ha i benen när jag kör Siljan Runt.

Lite mer träning i kväll och sedan iväg till Arlanda för att ta en tidig flight i morgon bitti till Helsinki. Ha en riktigt bra vecka där ute!

Inga kommentarer: