fredag 20 maj 2011

Göteborg - here I come!


Japp, snart bär det av till Göteborg! Eftersom racern fått stå och samla damm beslöt jag mig ändå för att ta ut den på tur på morgonkvisten så den slapp bli sur. Följde med sonen till skolan i full racermundering (han tyckte jag var cool, bra där) och sedan var planen egentligen 5 mil. Men benen var trötta efter gårdagens fartlek så jag bestämde mig för att korta av det hela lite.
Solen sken och livet kändes allmänt underbart under de dryga 4 milen som jag trampade. Börjar få kläm på det här med kadens nu, försöker aktivt tänka hög kadens och växla ner minst en växel till varje gång. Och också växla väldigt mycket, mest hela tiden faktiskt. Det ger resultat - mindre mjölksyra i benen och mer kraft att dra upp pedalen.
Nu är det dags att slänga ner de sista sakerna i packningen och dra iväg mot södern. So long!

Inga kommentarer: