måndag 20 september 2010

Måndag igen

Vilken helg, så otroligt booooring ur träningssynvinkel. Körde BodyCombat med härliga Carina i fredags men kände i bröstet att det inte var riktigt OK. Tog det därför lite lugnare än vanligt. På lördagen fick jag rejäla hostattacker och tappade rösten några gånger. På söndag bestämde jag mig för att ställa in både BodyCombat och det älskade Functional Moves-passet. Vill verkligen inte riskera något inför Lidingöloppet nästa helg. Nu håller jag tummarna stenhårt för att kroppen orkar och vill återhämta sig och må bra.

Med facit i hand vet jag exakt vad som gick fel. Jag borde inte ha kört ett långpass på onsdag och dessutom två andra pass samma dag. Det blev för mycket trots att jag kände mig helt återhämtad efter en helg utan träning. Just nu är jag rädd för att jag får lunginflammation vilket jag brukar få när jag hostar på det här sättet. Usch. Hur det än blir så SKA jag ta mig runt Tjej-Lidingö på söndag, hur det än blir och på vilket sätt det än blir. Tre-milen får jag kanske hoppa över om det blir riktigt illa i veckan. Det är lite för långt för att våga chansa.

För övrigt har helgen varit en känslomässig berg-och-dalbana. Började fredag med glada skratt på BodyCombat, fortsatte med ännu fler glada skratt hos goda vänner på kvällen. Så himla mysigt! Lördagen innebar start för babysim vilket också är helt underbart. Små, små 6-veckors bäbisar får man mysa med och ge bort när de börjar skrika.... Däremot fortsatte lördagen med en riktigt jobbig aktivitet - att tömma vår stuga som vi sålt. Det var väldigt känslomässigt jobbigt för oss alla. Jag och barnen grät hela eftermiddagen, maken höll fasaden men den hade sprickor den också. Allra värst var det när våra älskade grannar kom över för att säga hej då. Jisses, jag trodde hjärtat skulle hoppa ur kroppen och spricka.
Vi åkte hem, lämnade släpvagn och allt skräp där det stod och drog på middag hos några andra goda vänner. Vi hamnade på en väldigt lokal valvaka där vi fick skapa oss ett var sitt parti och partiprogram, hålla tal och sedan hålla tummarna under röstningen. Ser ni hur nervös jag ser ut ovan? Mitt parti, Zovmorgonzpartiet, vann en knapp valseger. Oj vad det firades! Någon regering hann jag inte skapa men tror faktiskt det hade blivit med Shoppingpartiet som kämpade för ultramegastort shoppingcenter med favoritaffären Zara i vår byhåla. Vi hade också några seriösa partier såsom Motionspartiet och Köttpartiet....

Söndagen blev en slödag där jag bara tog mig ur soffan för att rösta. Resten av dagen deppade jag över lungorna som bråkar med mig.

Men, nu är det måndag och i stället för att köra BodyCombat som planerat ska jag heja på barnen när de kör simcup. Heja, heja, heja!

3 kommentarer:

Löpning & Livet sa...

Babysimet låter mysigt! Perfekt att kunna lämna bort bäbisen när den skriker :)

Carina sa...

Vila, vila, vila du kanske redan nu ska ta dig till doktorn för att lyssna på lungorna och se om du kan få någon hästmedicin som verkar snabbare än blixten. Krya på dig!

Trist med sommarstugan men en sak mindre som tar en massa energi.
Kram!

Anna sa...

Håller med Carina. Nu måste du vila dig i form. Ta det lugnt och försöka SOVA lite extra. Usch vad trist med er stuga. Det är klart att det känns att sälja något som betyder så mycket för en.