måndag 23 november 2009

Nyss var det fredag

... och nu är det måndag.

Det är sjukt vad fort tiden går! En kort resumé över helgen då:

Fredag
Det blev ett pass med kompisen på gymmet, side by side vid varsitt löpband. Och summering av veckan. Härligt! Blev så glad och pigg så jag brände av 10 km bara sådär. Hade ingen plan innan passet utan lät kroppen bestämma.
Distans: 10 km lätt
Tid: 65 minuter
Känsla: Hur lätt som helst!
Avslutade sedan fredagen med att dra med mannen och sonen på badhuset för mys.
Lördag
Planen var intervaller på löpband. Det ville inte ljumsken. Den har gjort sig till känns nu och då senaste tiden men då protesterade den så vilt att jag fick hoppa av bandet i panik. Tog en kort återhämtningsjogg i stället och då spökade den inte. Jag hoppas den läker fort.
Distans: 5 km lätt
Tid: 33 minuter
Känsla: Läskigt med spökande ljumske!

Avslutade lördagen med FEST, först med bastubad och dopp i sjön och sedan middag. Jag somnade vid 23, helt utslagen...
Söndag
Utvilad, sov länge. Iväg på julmarknad, pysslade med julgardiner och förberedd för första advent, bio med familjen på kvällen. En härlig dag som inte innehöll träning överhuvudtaget eftersom ljumsken fortfarande spökar.

Måndag
I dag känns det fortfarande i ljumsken, vad tusan har jag gjort? Ska vila, eventuellt köra BP på lunchen och sedan BC i kväll. Ska undvika sparkar så gott det går.... Mellan BP och BC ska jag äta det första julbordet, mums!

Inga kommentarer: