fredag 6 november 2009

Belöning

Min vecka har varit hektisk, det brukar inte vara något problem. Tvärtom trivs jag som bäst när bollarna viner runt huvudet som projektiler. Men det är en helt annan sak när jag i måndags trodde att det skulle vara en helt OK vecka, bokade in en massa möten (och träning) och sedan får jobba dygnet runt för att kunna åstadkomma allt jag beslutat mig för att göra.

I går höll jag ett föredrag för nästan 100 personer, ett föredrag som jag hade en kväll på mig att förbereda och som jag blev "tvingad" att ta pga ett avhopp från en kollega. Det skapar en massa stress i onödan som lyfter upp axlarna till öronen och ger tunnelseende. När föredraget var över, belönade jag mig själv med yoga. Helt rätt!

Jag är ingen "yoga-människa", har svårt att göra rörelserna eftersom jag är vig som ett kylskåp, vet aldrig när jag ska andas in eller ut och ligger konstant några vridningar fel eller vänd åt fel håll. Men det gör inget! Yoga är så kravlöst, bara vara där och göra sitt bästa för att få fram sitt bästa jag. Underbart. Hade kunnat ligga kvar hur länge som helst efter avslappningen och bara njutit av att vara helt lugn och lite rödblommig om kinderna. MEN! Plötsligt rasar det in en massa BodyPump-sugna människor och jag blir otroligt sugen på att vara med. Kollar snabbt med maken om allt är lugnt på hemmaplan, får klartecken och kör därmed ett extrapass. Kanske inte ultimat att köra pump efter yoga men ack så skönt att få tänka på något annat än jobb ytterligare en stund. Sedan soffan och kvällsfika med Mannen.

Inga kommentarer: