måndag 2 november 2009

Helgen är över....

.... tack gode Gud.

Det har varit en hektisk helg. Jag och sonen laddade först hos svärmor några dagar, drog iväg till Stockholm på lördag morgon för shopping och mys. Söndagen var det dags för High School Musical. Förstår inte hur man kan bli så trött av ingenting!

Hann dock med en till löprunda på fredagen, blev uttittad även denna gång men undvek att springa vilse och leriga åkrar. Däremot ökade jag på stegen lite och visst går det bara man vill!

Distans: 6,77 km lätt/snabb
Tid: 41 minuter
Känsla: Mycket bra, nu är det tryck i galoscherna!

Lördagens shopping gav inte mycket för min del, det var mest dottern som handlade. Inte ens ett litet träningsplagg fick jag med mig hem. Kan bero på att barnen strategiskt undvek varje gata som kunde ha träningsklädesaffärer. De kan de små liven. Men öl, vin och god mat blev det under kvällskvisten. Kände mig som en pensionär när vi hunnit med både middag och pubrunda och ändå kommit tillbaka till hotellet när Körslaget började 20.00. Slocknade som ett ljus vid 22. Ja, ungdomens dagar är förbi.

På söndag gick vi på Göta Lejon och såg High School Musical. Jag hade inga förväntningar alls, tänkte mest sitta av tiden. Men ack vad fel jag hade! Det var hur bra som helst! Se den! Fast ta med några en-meterstyper som kamoflage.

Hann hem, vände snabbt några pannbiffar i stekpannan, iväg igen med dottern på söndagens core. Stannade också kvar för BodyCombat. All mat, chips och godis skumpade skönt i kistan under back-kickarna. Helgen är över - halleluja!

Inga kommentarer: