torsdag 19 november 2009

Monsterjakt - fortsättningen

Det har gått några dagar sedan jag skrev något. Ni kanske tror att monstret kommit åt mig nu, att jag inte låste toadörren tillräckligt fort. Men nej, så var det inte. Jobbar bara så mycket, det är ju budgettider. Say no more. Excel-arken kastar sig över mig och sliter mig i stycken. Ger mig mardrömmar hela nätterna igenom. I går morse råkade jag kalla min son för Omkostnadsrapport. Ja, ni fattar.

Vi har dock löst mysteriet med monstret! Det var min oerhört smarta mamma som kom på det. När de skulle rädda oss ur nöden häromdagen, hade de först suttit en stund i bilen och studerat en ekorre som glatt klättrade runt på fasaden. Sen slängde de sig in i monsterjakten med livet som insats. Fast just ja, ekorrar som klättrar på fasaden (och framför allt på fönsterbrädor av järn) låter ganska likt ett monster på parkettgolv. Tänkte inte på det... Så det var inte mer spännande än så, hela monsterhistorian.
Vad har jag då gjort när jag INTE varit uppäten av ett monster? Jo, tisdag kväll tillbringade jag på badhuset med kompisen. En helkväll igen. Den här gången simmade jag hela 64 längder (á 25 meter)! Rekord! Dessutom lade jag in mycket teknikträning. Har till och med skaffat mig en cool badmössa som jag inte ser riktigt klok ut i och ett par simglasögon som är helt värdelösa och inte går att simma med. Jag vågade mig till och med på att simma crawl. Även på rygg. Shit, det här går ju framåt! Nästa vecka kanske jag törs lägga ut en bild på Marre i sim-outfit, varning för känsliga läsare alltså.

I går onsdag var det vilodag. Det behövs nu, kroppen är ganska sliten och jag har gått med konstant träningsvärk på olika ställen i en hel vecka nu. I dag känns det mycket bättre och jag kan återuppta min träning. Det blir en kort löprunda och sedan BodyPump senare i kväll. Det ser jag fram emot!

Inga kommentarer: