måndag 4 november 2013

Saker jag funderar på en grå, trist måndag morgon

1. Vågor
Jag tyckte det var väldigt vågigt i Kalmar Ironman i år. Inser nu när jag tittar på Saras bilder att det var ju ingenting. Ironman i Florida verkar ju.... vågigt. Fast å andra sidan är ju allt där i USA stort. Jättestort.


Något annat som är jättestort är att svensken Pontus Lindberg kom 7:a  (8:11:45) på tävlingen i Florida. Otroligt! Emma Graaf knep en 22:a plats, mycket bra kämpat! KJ Danielsson och David Näsvik fick båda bryta tävlingen.

2. Sol
En resa vore inte helt fel. En träningsresa ännu bättre. Till exempel till Playitas. Eller en tri-resa till Mallis. Ja. Inte helt fel.

3. Regn
I dag anmälde jag mig och Mannen till Siljan Runt för säkerhets skull. Folk är ju som galna och ska springa, cykla och simma överallt där jag ska springa, cykla och simma. Läste lite snabbt race reporten från 2012 då jag cyklade Siljan sist. Inte så upplyftande läsning. Det var ju då det var typ 2 grader varmt och spöregn. Men det kommer det INTE att vara 7:e juni 2014. Då skiner solen.
 
4. Träning
Det här är ju trots allt en träningsblogg. Tänkte mig faktiskt lite träning den här veckan också. Tro't eller ej. Genomförde i går ett riktigt bra 3 km test (15:53, allt under 6-minutersfart är gasellsnabbt för mig) och nu väntar jag med spänning på vad coachen kan tänkas ha för planer för mig denna vecka. Antar att det blir lite simning, löpning, cykel och styrka. Wild guess.

Inga kommentarer: