tisdag 8 mars 2011

Nya mål

Vilka härliga tjejer! Lever fortfarande på minnena från Vasaloppet, är förundrad över att jag faktiskt fixade det. Jag trodde ärligt talat inte att jag skulle orka, redan innan loppet tänkte jag att det här blir nog första loppet någonsin som jag bryter. Men nej då, det gick!

Nu är det dags att börja blicka mot nästa mål - Göteborgsvarvet och Vätternrundan. Har börjat spana in programmet för att klara varvet på 2 timmar, det är ett 20 veckors program som redan är inne på vecka 10 av 20. Men jag ska inte stressa, nu ska jag först vila och nästa vecka börjar jag ta upp löpningen igen. Ser på Funbeat att jag inte sprungit en meter sedan 18:e januari men det är bara att börja lugnt, bygga sakta innan jag ökar distanser eller börjar med kvalitetspass. Konditionen (flåset) har jag, styrkan har jag, det är "bara" löpsteget som ska påminnas lite. Planen är 3 pass löpning i veckan, 2 pass spinning (varav det ena ska vara en timme + en timmes egen träning). Fortfarande en vilodag i veckan och lite styrka på det. Jag lyckades ganska bra med skidåkningen tack vare prioritering så det är så jag får tänka nu också, prioritera det som är viktig träning och stryk det andra. Vila kroppen och träna periodiserat. Så får det bli! Men som sagt, först vilar jag den här veckan. Tänker INTE råka ut för samma sak som efter Multisporttävlingen då jag kom igång alldeles för tidigt och alldeles för hårt och sedan skadade mig rejält. Något lär sig även en gammal hund!

1 kommentar:

Carina sa...

Ja, kommer nog att leva på minnena ett tag till. Är ett under att vi ser så glada och pigga ut efter 9 mil på skidor :)
Men som sagt vi är ju... ett par väldigt envisa tjejer vi!