måndag 28 mars 2011

Baksmälla

I dag känns det som att jag är bakis. Som efter en dunderfest. Huvudet håller på att gå i bitar, man kan riktigt höra hammaren som slår där inne. Började redan i natt och det fortsatte i morse då jag spädde på det hela med jätte-grälet-Hugo med tonårsdottern. Plus en massa andra saker som gnager och gnager, beslut som ska tas, deklaration som ska fixas (med krånliga stugförsäljningar och annat). Nåväl, en sak i sänder. Först en helspäckad dag och vecka på jobbet. Tur att monsterveckan med träning är slut!

Det blev ingen spinning i fredags, kändes mig allmänt hängig så det blev film och mys med familjen i soffan. Lördagen däremot bjöd på korta intervaller på löpbandet, dristade mig till kort cirkelträning med mage och rygg som fokus. Aj, aj vilken träningsvärk jag har i dag. Sen hoppade jag på cykeln och jagade mannan som var ute på långpass. I går, i vanlig ordning, Functional Moves och BodyCombat. Jag är som en disktrasa när jag kommer hem på söndagkvällarna. Det är två riktigt tuffa pass och är man instruktör i båda vill man ju ge det där lilla extra. Hade med min nya fina träningsväska i går på träningen, loppisfynd (istf Kråke-gympapåsen som jag brukar ha): Söndagen avslutades framför TV:n och min idol Ingemar Stenmark. Jag bara älskar den karln. Så ödmjuk, skön, rolig och framför allt vältränad. Läste en intervju om honom häromdagen, då påstod intervjuaren att han var vältränad. Nähä, sa Ingemar, det är jag inte alls det. Jo men jämfört med andra i din ålder är du väl vältränad? Nä, jag jämför ju med mig själv när jag var i 25 års-åldern svarar Ingemar. Respekt. Dessutom tuggade han lätt ner allt motsånd i går. Och hans kropp när han stiger ur poolen i slutet av programmet, OMG.

Inga kommentarer: