fredag 4 mars 2011

Långpass i går

Oh vilket långpass det blev i går, jisses! Helt slut i dag, både i kroppen och huvudet. Värsta uppladdningen för Vasaloppet. Mannen fyllde år i går, det blev skönsång (eller tja, katten började skrika halvvägs in i "Ja må han leva" så jag vet inte), paket och pussar tiiiidigt på morgonen. Sedan iväg på långpasset. Bilresa ända ner till Väröbacka för att titta på en husvagn. Klart gubben ska ha husvagn! Det var en trevlig sak (inte för att jag vet vad man ska titta efter, såg t ex inga familjeoveraller i WCT hängande i garderoben, besviken) så den fick följa med hem. En resa på 6 timmar ner, 2 timmar på plats och 8 timmar hem. Ett perfekt långpass alltså!

Det börjar närma sig, läste om oväder i fjällen och blev orolig. Än så länge verkar det inte påverka Sälen för vädret där är helt underbart på söndag morgon:
Och Mora är inte sämre, synd att det hunnit bli mörkt bara innan/om vi kommer dit: Nu återstår finliret - packningen. Det stod skidor på schemat i dag men mannen och jag stryker det och vilar oss i form i stället. Kanske god mat i kväll, vi är ju trots barnlediga hela veckan (vilket vi utnyttjat väldigt knapert).

Mitt mål inför Vasaloppet är att synas i så många kameror som möjligt så om ni ser den här tjejen med stirrig blick fäktandes framför en kamera, vinka! Mössan är ju bara såååå snygg. ;-)
Mössan har jag inte bara på mig för att vara snygg (känner mig ruskigt snabb i den också), vi har anmält oss till Gästrikeservice som ger oss extra bullar och dricka efter vägen. Till och med extra stavar finns där. Och kramgoa gubbar som kan peppa oss. Ser verkligen fram emot det.

6 kommentarer:

Carina sa...

Husvagn har väl aldrig varit en favorit. Vår familj hade husvagn när jag var liten. Först och främst tog det satans lång tid att ta sig från punkt A till B (80 km/h). Väl på plats så kan man inte sova p.g.a. snarkkonserten :)
Nä tacka vet jag MC och tält det är livet det!
Skönt att höra att ni skippar skidåkningen i dag blev lite orolig när jag såg att du hade lagt till det! Vi MÅSTE vara pigga till söndag för då gäller det!

Taina sa...

Vad kul med husvagn! Det skaffade vi oss när Liisa var ett par år och vi älskade nomadlivet.

Nu önskar jag dig lycka till. Ska följa dig via nätet. Blir tungt att bulla upp frukost SÅ tidigt för mig. Det är ju 2 på natten för en annan. Men man vet aldrig.

Du är snygg i mössan!!!

KRAMAR

Malin Olsson sa...

Man ska ha husvagn...

Nu beställer vi vct i samma färger så vi lätt hittar varandra på campingen när grilloset och rödvinsdimman lägger sig.

Lycka till på söndag och vi ska spana efter er, men det kan väl inte bli så svårt om ni går in för attack på varje man med mikrofon och kamera. Kör förnuftigt!

Kram

Marre sa...

Tackar kära vänner! Här ska stakas så det heter duga!

Och Mallan - givetvis är midsomamr nu bokat, visst bokar ni också? Och Ann?

Marre sa...

Midsomamr är finska och betyder midsommar.

Anonym sa...

Ja men visst blir det Orsa i midsommar =) !!! KUUUL!!!

// Ann