onsdag 16 mars 2011

Löpskola för nybörjare

MarathonMia har startat en löpskola för nybörjare. Det är fantastiskt! Jag ser mig själv som en löpare (när jag inte harvar på med hitte-på-grejer som skidåkning och sånt) men ärligt, hur många rundor är inte mellanmjölksrundor den ena lik den andra? Hur mycket har jag utvecklats som löpare sedan jag sprang min första halvmara 2005? Ska man vara riktigt petig så var det min snabbaste halvmara (nästan).... Jag vill utvecklas i min löpning och vad passar då inte bättre än att hänga på en löpskola och verkligen ta till sig råd från en riktig expert. Missa inte för allt i världen! Nedan bild med löpardrottningen och löparkungen, Mia och Szalkai, what a Kodak moment (bild lånad från MarathonMia).
Tjuvstartar redan i dag med att springa på lunchen. Det blev en välförtjänt vilodag i går (eller vilodag och vilodag, sonen tyckte det alls inte var en vilodag eftersom jag vårstädade som en galning mitt i natten efter tjänsteresan) och nu börjar också träningsvärken klinga av. Så i dag blir det lugn jogg i solskenet. Som jag längtar!

Inga kommentarer: