onsdag 2 februari 2011

Trendspaning á la Marre

1. Det är vårkänslor ute och jag är blekare än blekast, ser nästan genomskinlig ut när jag springer/haltar iväg på lunch här i storstaden.

2. Allt fler unga röker, de står i varje hörna och drar i sig gifter. Fler i storstaden är hemma i byn. Varför? Coolt, trendigt?

3. Tidningarna översvämmas av "Bli smal på xx dagar med vår metod" - måste betyda att det är vår i luften?

4. På ICA där jag brukar köpa sallad, har avdelningen med "färska" hämtluncher mer och mer övergått till "riktig" mat i stället för sallder. Gärna ekologiskt och gärna mormorsmat som oxjärpar och sånt. Jag tog en sallad. Så bakåtsträvande är jag.

5. Jag har hoppförbud. Från och med nu och till dess att hälen är helt OK. Hoppförbud innebär inga pass med hopp, verkligen ingen skidåkning, ingen löpning, inget som gör ont. Jag ska knapra Diklofenak så hela jag blir orange som pillrena och jag ska ha tätare umgänge med en kylklamp än jag har med min man (vilket inte är så svårt att åstadkomma :-) ). Är det en trend? Min trend åtminstone - träna så du nästa ramlar av pinn eller skadar dig rejält. Då har du varit extra duktig. Not.

1 kommentar:

Anonym sa...

Anar en klokhet (som kommer med åldern - jag vet). Vi måste ta en kopp kaffe och analysera detta!
Men du - med kylklamp blir du cool utan cigg! Bra va?
kram Anna