tisdag 18 augusti 2015

På söndag kommer triathleterna

Ja, de gör de sannerligen. I går gjorde jag det sista längre passet - dryga 6 mil cykel och så lite crosslöp på det. Mitt cykelsnitt är inte vad jag önskar just nu, hoppas Cykelbyggarn hottar upp Getingen lite i dag.... Eller så är det trötta ben som kommer att förvandlas till lätta, snabba ben innan söndag. Eller räcker förresten med söndag ungefär vid 09:40.

Börjar så smått gå in i bubblan nu. Oroar mig över simning (i vanligt ordning), att jag ska få punka eller att något annat ska hända med cykeln som gör att jag inte kan fortsätta. Ångest.

Träningsmässigt kan jag inte göra mer, nu är det huvudet som ska boostas och bra energi som ska intas. Modiga, positiva tankar. På fredag morgon styr jag kosan mot Danmark och min första tävling utanför Sveriges gränser. Coolt. Just ja - oroar mig också över att jag inte kommer att förstå ett ord av vad de danska funktionärerna säger. Drömde mardrömmar om det i natt....

Men i dag skön simning och eventuellt löpning. En bra dag.

1 kommentar:

Greg sa...

oroar mig också över att jag inte kommer att förstå ett ord av vad de danska funktionärerna säger

Welcome into my world :-))) Eventually you will fine very nice danish that will translate for you, this has happened to me in Sweden few times ;-)))....anyway....just follow the pack! You will do just great!